poniedziałek, 12 kwietnia 2010

SZAFA GRAJĄCA - DUBSKA - AVOKADO


 Dziś w szafie grającej kolej na literkę „D”. 4 lata temu bydgoski reagge band Dubska wydał genialną płytę Avokado. I dziś do szafy wgrywam tytułowy kawałek z tego albumu. To 3-minutowy mega zastrzyk pozytywu, słuchając go czuję się błogo.
Świat byłby o wiele piękniejszy, gdyby wszyscy wzięli do siebie słowa tej piosenki i zamiast o polityce i rzeczach materialnych opowiadali sobie o „smaku chleba razowego z pastą awokado” a stękanie i marudzenie potrafili zmienić na spoglądanie na jasną stronę rzeczywistości i radość z pięknych drobnostek, które spotykają każdgo co chwilę.
Polecam ten numer w każdej gorszej chwili, w każdym momencie kiedy się na coś wkurzycie, kiedy wydaje się wam, ze problemy was przerastają, lub kiedy nie możecie się z kimś dogadać. Bo tekst tej piosenki to dla mnie idelane rozbudowanie dwóch słow: WYLUZUJ SIĘ. Albo nieco ostrzej „przestań pieprzyć”.

Jeszcze nie opadł kurz po wypadku prezydenckiego samolotu i śmierci niemal setki osób a już zaczyna się polskie piekiełko.
W pracy dziś od rana usłyszałem w ciągu 10 minut:
- że Komorowski nie powinien się pojawiać wczoraj wieczorem w TVNie i się lansować na prezydenta, że szkoda,
- że szkoda, że Jaruzelski nie poleciał tym samolotem bo nie trzeba by było zniaczy palić 13 grudnia,
- że Lis powinien sobie teraz język odgryźć, bo Kaczyński jednak nie wystartuje w wyborach prezydenckich
- że to jest żenujące, że teraz tak wszyscy teraz dobrze wspominają prezydenta skoro wcześniej wyzywali go od kartofli.

Tych wypowiedzi, jakże typowych i pasujących do ducha żałoby narodowej i zadumy nad ludzki losem było znacznie więcej. ŻENADA. Nawet mi się nie chcę rozwijać tej myśli. To dla mnie przykry przykład tego jak głęboka jest mentalna zmiana, o której trąbią media. Aż się boję bać co się będzie wygadywało jak żałoba się skończy. Od dawna w pracy staram się nie dyskutować na tematy okołopolityczne bo uważam ale dziś zabrałem głos. I wydźwięk mojej wypowiedzi był taki jak w piosence, która dziś trafia do szafy grającej:

Opowiedzcie mi o smaku chleba razowego z pastą avokado
Albo nie mówice nic !

A Was zachęcam do ponownego odpalenia tego pozytywnego songu:



I jeszcze tekst, gdybyście milei ochotę pośpiewać ;-)

Dubska - Avokado

Nie gadaj mi o abonamencie za komórę
I o wysokich cenach
Nie gadaj mi o polityce i o tym
ze wszystko się zmienia
I nie mów tylko o swojej pracy,
i o tym ile zarabiasz
O tym kto gdzie Ci podpadł,
o tym z kim nie rozmawiasz...

Opowiedz mi o smaku chleba razowego z pasta avocado...
Albo nie mów nic...

Nie gadaj mi że piłeś w weekend
i że na mieście znów było jak zwykle
I nie mów że masz tyle doświadczeń
i wiesz jakie życie jest przykre
I nic mnie nie obchodzi ile twoje auto
spala benzyny
I że jest promocja
bo supermarket ma urodziny

Opowiedz mi o smaku chleba razowego z pastą avocado...
Albo nie mów nic...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Aby zamieścić komentarz:
1) wpisz treść komentarza w białe pole
2) z pola "komentarz jako" wybierz "nazwa/adres URL"
3) wyświetlą sie 2 nowe pola - w polu "nazwa" wpisz imię/ksywę i naciśnij na "dalej"
4) potem klik na "zamiesc komentarz" i gotowe ;-)

Jeśli wyskoczy błąd powtórz krok 4 ;-D