wtorek, 21 lutego 2012

OJCIEC I SYN


Chciałbym przypomnieć dziś najpiękniejszą chyba piosenkę o ojcostwie. Jest smutna i w sumie opowiada o rozstaniu ale mówi też o relacjach wynikających z nieuniknionego konfliktu pokoleń. Od soboty myślę sobie o tym dużo i mam nadzieję, że mój syn nie będzie mógł utożsamiać się z tym z piosenki, że będzie widział we mnie także kumpla i partnera do rozmowy. W ten sposób myśli zapewne większość ojców, którzy kilkanaście lat wczesniej w czasach "buntu i naporu" sami dawali do pieca swoim staruszkom. Ta fantastyczna piosenka Cata Stevensa dla wielu z Was wyda się pewnie totalnym oldschoolem. Nawet jeśli nim jest, to według mnie broni się do dziś.


Fanów najnowszych aranżacji być może bardziej do gustu przypadnie słitaśna wersja i porażający teledysk Strefy Chłopców.

A lubiących Piknik Country w Mrągowie przekona może wersją Janka Gotówki, niekwestiowanego króla gatunku.
Swoją drogą zastanawia mnie, dlaczego najpiekniejsze piosenki o rodzicielstwie są smutne. Wyłamują sie z tego chyba tylko jedynie dziecięce piosenki Naty Kuku i Majki Jeżo.

3 komentarze:

  1. Panie ojciec, szacun, mjuzik itd. Zapodaj coś jednak dla ojców swoich córek, których jest jednak przewaga w naszym ekipowym żłobku :)
    Ola, Paulinka, Lenka, Kinga, Amelka i ich ojcowie chętnie przyswoją jakieś dzwięki z córką w tle lub tytule :) np:

    http://www.youtube.com/watch?v=WXudh2IPbQo
    http://www.youtube.com/watch?v=rZLbUIa7exE
    http://www.youtube.com/watch?v=AzMh7zHir1I

    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzienx za linxs - praktycznie wykonałeś za mnie robotę ;-) Bonusik pojawi się tu 8/3.
      A swoją drogą aż się zląkłem jak zobaczyłem Eddiego - czyli nie tylko my się starzejemy ;-)

      Usuń
  2. janek gotówka rulez

    OdpowiedzUsuń

Aby zamieścić komentarz:
1) wpisz treść komentarza w białe pole
2) z pola "komentarz jako" wybierz "nazwa/adres URL"
3) wyświetlą sie 2 nowe pola - w polu "nazwa" wpisz imię/ksywę i naciśnij na "dalej"
4) potem klik na "zamiesc komentarz" i gotowe ;-)

Jeśli wyskoczy błąd powtórz krok 4 ;-D